Listopad 2007

DOVOLENKÁRI A CESTA ZA DOBRODRUŽSTVOM –– DESTINÁCIA GRÉCKO

20. listopadu 2007 v 21:01 | NIKA |  MOJE ZÁŽITKY
Ako čas plynul a dni ubiehali, napokon prišiel, ten očakávaný deň ( 22.07.07), na ktorý sme sa všetci tak tešili. Všetko pobalené, uložené v kufri auta a my sme už mohli vyraziť na priam neskutočne dlhú cestu ( cca 1250km z BA). V nedeľu .7. 2007 asi o 4:30 ráno sme v pohode prešli cez prvé hranice. Z tade sme rýchlo cez šerom zahalené Maďarsko prešli do jeho hlavného mesta, kde práve tam nastal rušný denný život. Po tom nasledovali ďalšie mestá: Kecskemét, Szeged, Subotica, Novi Sad, Belehrad, Jagodina, Niš, Leskovac, Vranje, Bujanovac, Skopje, Veles, Thesaloniky a Kateríni.
Aby sme zahnali nudu tých dlhých 16 hodín, ja a ségra sme mastili karty a počúvali hudbu. Na macedónskej colnici čakala tlupa hladujúcich psov, či by im nejaký turista nepohodil aspoň zvyšky z jedla. Od nás dostali kúsok salámy i piškótky. V tomto balkánskom štáte sa nachádza mnoho potulných psov, ktorých život často končí zrazením a následnou smrťou pri ceste. Macedónsko ako aj Grécko často trpí požiarmi, ktoré ekonomicky vyčerpávajú krajinu.
Keď sme konečne približne o 22:00 pricestovali do cieľa našej cesty - Kateríni, bola som celá ,,happy." Tú noc sme ešte prespali v aute a na 2. deň sme sa ubytovali a hneď potom vyrazili k moru zaplávať si. Milujem more, pretože na Slovensku ho niet a je nádherné. Pri potápaní pozorujem i rôzne druhy rýb, ktoré hrajú pestrými farbami. Keď v ňom plávam, cítim sa uvoľnene a jednoducho relaxujem. Každý večer sme blúdili malebnými uličkami kol obchodníkov so suvenírmi.

· 23.7.07: Dnes máme namierené k liečivému bahnu v morskej vode pri dedinke Alikies, asi 15 km od Parálie. Bahno je vhodné pre reumatikov, na problémy s pohybovým aparátom a na akné. Oproti sa nachádza pláž, kde sme sa potom v čistej vode umyli.

· 24.7.07: Bol sparný letný deň ako stvorený ísť do vodného parku ,,Waterland," ktorý sa nachádza v meste Thesaloniki ( bývalý Solún = rodisko sv. Konštantína a Metoda). Super som si tam užila (nájdete tu rôzne vodné atrakcie ako tobogany, umelé vlny, farma so zvieratkami napr. indický a biely páv, lama, čierna labuť, koník, jelene atd., bufety, skvelá hudba a zábava v plnom prúde).

Waterland: pri vstupe sa nachádza takáto pekná fontánka a maľby na múroch.

· 25.7.07: Ja a môj fati ( otcova prezývka) sme sa rozhodli zopár kíl zhodiť výstupom na Olymp. Napriek tomu, že ovady štípali a my spotení a unavení sme sa napokon po 7 hodinách vyštverali do výšky 2 866 km na pohorie zvané Skala ( 3. najvyšší vrch Olympu po Mytikase a Skólio), naskytol sa nám priam nádherný výhľad na celú krajinu pod nami. Kým nad nami svišťali dravce, kamzíky ako nehybné sochy sa zdržiavali v nižšie položenej kotline a uprene pozerali na turistov. Cesta naspäť ubehla rýchlejšie. Zastavili sme sa ešte kúpiť borovicový med v mestečku Litochróro. Na tento výlet nikdy nezabudnem, aj keď som mala ešte 5 dní svalovicu.

Fotky z Olympu

· 26.7.07: Dnes je na pláne výlet na Meteoru a do starovekej veštiarne ,,Delfy." Aj napriek svalovici ma veľmi vábilo navštíviť tieto miesta. Neváhala som a išla za poznaním gréckej kultúry. Meteory sú kláštory postavené na vysokej skale, ktoré pôsobia dojmom, že sa vznášajú vo vzduchu. Keď sa v údolí začne stmievať, ale slnko ešte úplne nezájde, alebo keď nad horami visí ranná hmla, vyzerajú kláštory akoby sa skutočne vznášali. Celé toto miesto je magické, tajuplné, naplnené energiou. Pohľad z výšky na celý kraj a mestečko Kalambaka a nenapodobiteľná atmosféra stojí za trochu námahy. Je potrebné mať vhodné oblečenie ( ženy sukne zakrývajúce kolená, muži zas dlhé nohavice a všetci musia mať zahalené ramená, pretože inak by vás ďalej nepustili - majú tam nezvyčajné obyčaje a zvyky). Pozreli sme si múzeum a získali informácie o živote gréckych mníchov. Odtiaľ sme vyrazili do Delf, ktoré sa rozprestierajú na úbočí Parnasu, vysoko nad Korintským zálivom. Je to jedna z najslávnejších svätýň Grécka, kde kedysi veštila kňažka Pýthia. Navštívili sme historický areál, štadión, divadlo, Tholos a múzeum.